East Coast Trip: Week 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patrick Vaes - WaarBenJij.nu East Coast Trip: Week 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Patrick Vaes - WaarBenJij.nu

East Coast Trip: Week 1

Blijf op de hoogte en volg Patrick

12 December 2013 | Australië, Melbourne

Eindelijk is de periode begonnen waarvoor ik stiekem toch dit land heb uitgekozen als stageplek; roadtrip!! Inmiddels zit het eerste deel van mijn reis er bijna op. Over 2 dagen vlieg ik naar Auckland en begint mijn volgende avontuur. Ik ga nu proberen op te schrijven wat ik afgelopen weken heb mee gemaakt. Mijn excuses alvast als ik iets vergeet of als t te langdradig wordt..

Op 27 november ben ik samen met Evi, Marije (beide Nederlands) en Mark (New Jersey) van Melbourne naar Cairns gevlogen. Allemaal exchange students die net als ik een semester op de University van Melbourne hebben gezeten. Om half 8 ging onze vlucht richting Cairns en rond 11 uur kwamen we in ons hostel aan. Het plan van de dag was om de tours te boeken die we tijdens onze trip wilde doen. Zo gezegd zo gedaan en een kleine $600 (goedkoop is anders) hebben we een dagtour naar het Great Barrier Reef, een dagtour naar de Whitsundays Islands en een 3-daagse tour naar Fraser Island. De rest van de dag hebben we in de Lagoon gespendeerd, een zwembad aan de baai.

Op donderdag stond de dag tour naar het Great Barrier Reef gepland. De eerste dag dat ik mn pas aangeschafte GoPro kon testen. We hebben op 2 plekken gesnorkeld en een halfuurtje gedoken onder begeleiding van een instructeur. Ondanks dat ik dit al 5 jaar geleden heb gedaan was het wederom schitterend. Blijft waanzinnig om te zwemmen met schildpadden, octopus, vissen en verschillende soorten koraal op enkele centimeters afstand. Heb een hoop foto's en video's gemaakt alleen blijft t resultaat nog even gissen aangezien de kwaliteit veelal te hoog is om op mn iphone te bekijken..

Op vrijdag hebben we onze campervan opgehaald waarmee we de oostkust zijn rondgereisd. Vervolgens zijn we richting Cape Tribulation gereden, een paar uur ten noorden van Cairns. Cape Tribulation ligt in het Daintree Rainforest en is een landtong waar het regenwoud overgaat in strand en de zee. We hebben daar dicht bij de Cape gekampeerd, na n wandeling van n minuut door t regenwoud stond je op het strand, wat wel n gaaf gevoel geeft. De eerste nacht was alleen iets minder (lees: een hel).. Er is niks mis met onze campervan, maar ik had de hele nacht het gevoel dat we in een sauna terecht waren gekomen. We waren gelijk bang dat dit een voorbode zou zijn voor de rest van onze trip. Alleen naar mate we meer naar het zuiden zijn gereden werd het gelukkig steeds koeler in de nacht.

Na een korte nacht vanwege de hitte zijn we al vroeg op pad gegaan om wat rond te lopen door het regenwoud en over het strand. Vervolgens zijn we op weg gegaan naar de Atherton Tablelands, wat bekend staat om zijn watervallen. Meteen al met wat vertraging aangezien het rijden met onze camper allemaal wat langer duurt dan verwacht. Uiteindelijk zijn we iets minder ver gekomen maar wel enkele watervallen gezien en gezwommen in erg koud water tussen de watervallen.

Op Zondag 1 December zijn we richting Josphine Falls gegaan. Een waterval waarvan je vanaf kan glijden. En vervolgens na een korte stop in Mission Beach hebben we vlak voor Townsville ergens gekampeerd. Het was namelijk al donker en we vonden t daarom niet heel chill om verder te rijden gezien het gevaar van wilde dieren. De dag erna hebben we Townsville bezocht en zijn we in de middag al vroeg aangekomen in Airle Beach, waar vanuit onze trip naar de Whitsunday Islands gepland stond.

Op Dinsdag 3 December stond een dagtrip naar Whitsundays gepland. Met een speedboat werden we rondgevaren, met als eerste stop Whitehaven Beach. Wat echt het mooiste strand is wat ik ooit gezien heb. Het water is super helder en het strand hagelwit. Je schijnt met t zand de krassen van je sieraden te kunnen halen, of het waar is kan ik helaas niet vertellen omdat ik mijn sieraden niet bij me had. Dus dat blijft nog steeds n mysterie. We hebben daar op het strand geluncht en beetje gezwommen tussen de manta rays haha. Na de lunch hebben we op twee plekken gesnorkeld, omdat nu t stinger seizoen is werd aangeraden een stinger suit aan te doen. We hebben het advies maar nagevolgd aangezien de kwallen dodelijk kunnen zijn. Op terugreis vlogen we weer met hoge snelheid over t water om uiteindelijk weer veilig in Airlie Beach aan te komen.

To be continued....

  • 12 December 2013 - 17:27

    Nadine:

    Owww zooo jaloers ik wil weer terug:(!!!

  • 12 December 2013 - 17:34

    Patrick Vaes:

    Snap ik Nadine! ;)

  • 13 December 2013 - 13:55

    Renée Van Zijl:

    Veel plezier in Nieuw Zeeland. Pas goed op jezelf.

    Als Selma (of papa) en ik naar Australië gaan, hoef jij niet meer mee. Je hebt alles al gezien en iedereen jaloers gemaakt.

    Jammer dat je een keer terug moet he?

    liefs mama

  • 18 December 2013 - 22:51

    Margriet:

    dan ga ik wel mee!!
    nog veel plezier Patrick, en een fijne kerst!
    liefs margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patrick

Actief sinds 16 Aug. 2013
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 6311

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2013 - 23 December 2013

Stage melbourne

Landen bezocht: